Van Pammukala naar Kursadasi - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van aaf woudsma - WaarBenJij.nu Van Pammukala naar Kursadasi - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van aaf woudsma - WaarBenJij.nu

Van Pammukala naar Kursadasi

Door: aaf

Blijf op de hoogte en volg aaf

16 Juni 2014 | Turkije, Hieropolis

Helaas verlaten na één dag de camping met het prachtige zwembad. Via Aydin gaat het richting Izmir. We passeren de afslag naar Bodrum( Piet en Marian Bulthuis herkennen dit) Onderweg komen we weer langs een vruchtbaar gebied. Veel stalletjes met sinaasappels,granaatappels en perzikken. Na Selςuk rijden we richting Kusadasi, komen langs Efeze ( morgen een excursie)en komen op de Yat Camping aan tegenover de jachthaven. Dan is het 32°C
Kusadasi heeft haar faam vooral te danken aan de ideale ligging op korte afstand van stranden, ruïnes, eilanden en natuurgebieden. De stad, die is genoemd naar het “duiveneiland” aan de westzijde van de Egeïsche Zee, is nog niet zo oud. Totdat de Osmaanse sultans hier de scepter zwaaiden was Kusadasi een gehucht in de schaduw van het machtige Efeze dat slechts 17 kilometer naar het noordoosten ligt. Toen in 1618 bij de haven een karavanserai werd gebouwd, kreeg de plaats betekenis als handelsplaats. De echte bloei kwam pas met de opkomst van het toerisme.
In de zwoele avond is het gezellig wandelen langs de verlichte boulevard