Kabatebe - Reisverslag uit Eceabat, Turkije van aaf woudsma - WaarBenJij.nu Kabatebe - Reisverslag uit Eceabat, Turkije van aaf woudsma - WaarBenJij.nu

Kabatebe

Door: aaf

Blijf op de hoogte en volg aaf

19 Juni 2014 | Turkije, Eceabat

Woensdag 18 juni
Verblijf in Kabatebe op Camping Kum.
Uitslapen,laat ontbijten,poetsen en wat was. Met Janny en haar man Adri rijdt ik mee naar Alcitepe om wat boodschappen te doen. We komen op een groot marktplein met allemaal kraampjes van afbeeldingen met strijdende Turken op plaketten, op shirtjes, op sigarettenaanstekers en bedenk het maar. We zijn hier in de plaats waar Ataturk in 1914 zijn overwinning boekte tegen de Engelsen, de Australiërs en de Nieuw-Zeelanders, dat is nu 100 jaar geleden. Bussen vol met Turkse vrouwen en mannen komen aan, een drukte van jewelste. Weer op de camping maken we een wandeling langs het strand, het zeewater is warm maar nergens is een plek om te zwemmen! De laatste dag in Turkije, 35 °C .Vanavond met z’n allen voetbal kijken, Australië – Nederland ,morgen richting Griekenland .