patras/delphi - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van aaf woudsma - WaarBenJij.nu patras/delphi - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van aaf woudsma - WaarBenJij.nu

patras/delphi

Door: aaf

Blijf op de hoogte en volg aaf

18 Mei 2014 | Griekenland, Delphi

15 mei
Vroeg in de morgen verlaten we San Marino om op tijd bij de boot te zijn in Ancona.
Via een wirwar aan borden in de juiste rij, een uurtje wachten en inschepen. Heel knap hoe de bemanning met manouvres en strenge intrukties (voor de nederlanders soms lastig!!) ons allemaal op die boot weten te krijgen. Vanaf dek 9 hebben we een prachtig uitzicht. Praatje hier en daar en op multimediagebied kan ik van de dames nog heel wat leren!
Slapen in de camper. De volgende ochtend is het heerlijk om uit de zon op het buitendek te zitten.
Rond de middag komt Patras in zicht met de langste brug ter wereld :Charilaos Trikoupisbrug.
Vanuit Patras gaat het via een kronkelende kustweg naar camping Delphi. Hier 2 vrije dagen
Vanuit onze camper hebben we een prachtig uitzicht op de vallei met olijfbomen.

17 mei
Kronkelend door plaatsjes waar je elkaar maar nauwelijks kunt passeren dalen we de berg af naar de zee .Hier in Itea nog wat boodschappen,tanken en pinnen want op zondag is alles gesloten.
Onderweg sinaasappelbomen en veel gevallen sinaasappels maar geen Griek die het bedenkt om ze op te rapen. Dan de berg weer op naar Delphi. Hier klimmen en klauteren ( poesn dokter) we door het Orakelheiligdom van Apollo. Volgen de legende woont een vrouwelijk monster Pytho ( slang?) hier in een grot en spreekt orakeltaal, zij vernietigt alles en iedereen. Apollo zwemt hierheen in de vorm van een dolfijn (delfi) en dood zowel Pytho als haar zoon Pytion die haar bewaakt.
Vandaar het pelgrimsoord Delphi.

18 mei
Rustdag.