Manavgat - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van aaf woudsma - WaarBenJij.nu Manavgat - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van aaf woudsma - WaarBenJij.nu

Manavgat

Door: aaf

Blijf op de hoogte en volg aaf

05 Juni 2014 | Turkije, Manavgat

Woensdag 4 juni
Vandaag een lange rit (337km) voor de boeg en daarom vertrekken we om 8.00uur. Richting Konya / Antalya. Eerst is het landschap vlak en dor, later gaan we door de bergen De hoogste pas die we passeren ligt op 1800m hoogte. Tussendoor landbouwgebied, vrouwen die op het land werken, mannen achter een handploeg. kuddes schapen met hun herder,zomaar koeien op de weg of Roma tenten langs de weg. Zeer gevarieerd dus. Wanneer we afdalen naar de kust wordt het aanzienlijk warmer. De camping in Manavgat (tussen Alanya en Antalya) ligt aan de Middellandse zee. Na aankomst schieten we in korte broek en wandelen een eindje langs het strand. Het is een zwoele avond waardoor we lang buiten zitten.

Donderdag 5 juni
De dag begint om 8.00 uur met een onweersbui die zeker tot 11.00 gaat duren! Als het droog is gaan we met een stel mee nar Cide een oud stadje met ruïnes uit de Romeinse tijd.Cleopatra zou hier al een rendez vous gehad hebben met de Romeinse staatsman Marcus Antonius. Vooral het theater is een bezichtiging waard. We lunchen er. Eerst een plofbrood met allerlei kleine hapjes. Daarna een anatolische stoofpot met lam en kip, heerlijk!! In Manavgat doen we voor de eerst keer boodschappen in een supermarkt. Morgen trekken we verder naar Kaş.

• 05 Juni 2014 - 23:13

Alihoorn:

Hallo Aaf en Gerard,

Leuk om jullie even weer te zien, via de foto,s. Je kijkt wel ernstig hoor Gerard.Volgens mij ben je mooi bruin.
    En Aaf, elke dag bezig om de kaart te bestuderen ? KOmt me bekent voor.
    Fijn dat jullie zoveel kunnen doen en zien.
    Wanneer komen jullie weer terug?

Wij gaan 20 juni weg.

Dit weekend zal het prachtig weer worden. Rond 25 tot 30 graden.Heerlijk..Dat wordt genieten.

Een hartelijke groet Bert en Ali