Excursie Priëne,Milete en Didyma - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van aaf woudsma - WaarBenJij.nu Excursie Priëne,Milete en Didyma - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van aaf woudsma - WaarBenJij.nu

Excursie Priëne,Milete en Didyma

Blijf op de hoogte en volg aaf

18 Juni 2014 | Turkije, Kusadasi

Zaterdag 14 juni
Naar Priëne, Milete en Didyma
De bus staat om 8.00 uur voor om ons naar Priëne , Milete en Didyma te brengen. In Priëne is het een hele klim om de ruines van de oude stad te bereiken.,tussen de rivier de Buyuk Menderes en de berg Mykale. Net als Milete en Efeze behoorde de stad tot de Ionische Bond, een groep van twaalf stadstaten die voor 1.000 voor Christus door de Grieken zou zijn opgericht. Daar zien we de tempel van Athene , gebouwd in de 4 de eeuw voor Christus, ter ere van de beschermgodin van de stad. Het theater ( 3de eeuw voor Christus ) heeft plaats gebod aan 5.000 mensen.
Na Priëne naar Milete. Hoewel Milete minder indrukwekkend is dan Priëne, is het bekender om zijn kunst, politiek en handel dan veel andere Griekse steden. Milete is ooit de belangrijkste haven de Ionische Bond geweest..In Milete zijn nog prachtige overblijfselen te vinden van de Baden van Faustina ( stond model voor de Turkse baden),de hamam. Nog even langs het theater. Na een glas verse geperste sinaasappelsap rijden we naar de Tempel Apollo in Didyma ( 500 voor Christus en is nooit afgebouwd geworden.We besluiten de excursie met een gezamelijke lunch.Zaterdag 14 juni
Naar Priëne, Milete en Didyma
Na Priëne naar Milete. Hoewel Milete minder indrukwekkend is dan Priëne, is het bekender om zijn kunst, politiek en handel dan veel andere Griekse steden. Milete is ooit de belangrijkste haven de Ionische Bond geweest..In Milete zijn nog prachtige overblijfselen te vinden van de Baden van Faustina ( stond model voor de Turkse baden),de hamam. Nog even langs het theater. Na een glas verse geperste sinaasappelsap rijden we naar de Tempel Apollo in Didyma ( 500 voor Christus en is nooit afgebouwd geworden.We besluiten de excursie met een gezamelijke lunch.Kom ik thuis zit Gerard trots te wachten totdat ik iets zal zien??? ( Hij was niet mee) Is hij met onze multimediaman Guus naar de barbier geweest. Geknipt, oren-neusharen weggebrand, oksels en kin geschoren en rugmassage. Kortom een belevenis. Knippen 10 Lira (€ 3,=) Het wordt 120 Lira!!!