Delphi/ Alexandroupolis - Reisverslag uit Alexandroupolis, Griekenland van aaf woudsma - WaarBenJij.nu Delphi/ Alexandroupolis - Reisverslag uit Alexandroupolis, Griekenland van aaf woudsma - WaarBenJij.nu

Delphi/ Alexandroupolis

Door: aaf

Blijf op de hoogte en volg aaf

21 Mei 2014 | Griekenland, Alexandroupolis

Maandag 19 mei rollen we in kadans langzaam de berg af. Overal langs haarspeldbochten bloeit de brem. Een sterke geur komt naar binnen. Zo schiet het natuurlijk niet op en Gerard kijkt voortdurend op zijn horloge,alsof hij de trein moet halen. Gelukkig volgt na zo'n 60 km de snelweg.
Helemaal vlak, het zou Nederland kunnen zijn met dit verschil dat er bijna geen verkeer is. Dit deel ,Makedonië , wordt de graanschuur van Griekenland genoemd. Heel bijzonder is dat stukken land waarvan al geoogst is onder water gezet zijn. Zo af en toe zien we bouwsels van golfplaten en primitieve houtconstrukties. Als er geen koeien zouden staan waren wij niet op het idee gekomen dat dit boerderijen zijn zo armoedig. Ons einddoel is Litochóro beach ter hoogte van de berg Olympus.

Dinsdag 20 mei We vervolgen deze dag de rit verder over de autobaan via Thessaloniki naar Alexandroupolis. Het lijkt weer of de weg alleen voor ons neergelegd is. Nu is het landschap veel groener en zien we aardappelsvelden en wijngaarden. De temperatuur buiten begint op te lopen naar 25°C. Op de camping hebben we een zeer royale plek met schaduw. De zee is mij te koud maar enkelen wagen een duik. Wij pakken de fiets naar de Lidl. Gerard helemaal in the mood,kan na 4 dagen geen tv weer sport zien!!

Woensdag 21mei .We nemen we de fiets om de stad in te gaan,voor een kopje koffie aan de boulevard 25 °C een zwoel windje ,wie doet je wat! In de oude stad zien we veel leegstaande panden, handwerkslui die ambachtelijk bezig zijn met reparaties ed. Zo kun je b.v. een los motorblok kopen en die ter plekke op je motor laten zetten. Verder verschillende winkelvansinkeltjes winkeltjes. Terwijl ik bezig ben dit te schrijven 21.00 uur en bij jullie dus 20.00 uur is het al pikke donker. Morgen op naar Turkije.

• 22 Mei 2014 - 09:07

Ali:

O, wat heerlijk allemaal.Dus veel zien en genieten.
    Ik heb gisteren jullie een mail gestuurd.Is het ook aangekomen en anders gebeurd dat dan nog wel.
    Nog een fijne tijd en maar weer tot de volgende keer. We volgen jullie helemaal, soms met de kaart erbij.

• 23 Mei 2014 - 18:12

Marianne:

Hee beidjes.....dat lijkt goed! Jaloers! Wij hebben trouwens hier ook mooi weer alhoewel het vandaag de hele dag, zachtjes, regent. Wel goed voor onze natuur natuurlijk.....
    Wij hebben ook weer 2x gefietst en Nederland is ook prachtig, maar dat wisten jullie al.
    Veel plezier verder, goeie reis.

lfs van "ons"